افزایش مشتری با شش روش ساده اما قدرتمند

روش های افزایش مشتری

حتی موفق ترین برندها به مشتریان جدید احتیاج دارند اگر بخواهند کسب وکار خود را ارتقاء دهند، یا سود آور باقی بمانند.

با توجه به اینکه نسبت به گذشته، مکان ها و روش های زیادی برای پیدا کردن مشتریان بالقوه وجود دارد، شما می توانید زمان و هزینه زیادی را با انتخاب استراتژی دستیابی به مشتری اشتباه هدر دهید.

متخصصان حیطه دستیابی به کسب و کار جدید در مورد بهترین مکان ها و روش ها برای پیدا کردن خریداران بالقوه برای محصولات و خدمات شما راهکارهایی ارائه می دهند.

بنابراین، برخی از بهترین و ارزان ترین روش های جذب خریداران به محصولات یا خدمات شما چیست؟

محمد جانبلاغی با زبانی ساده راهکار خوب و کم هزینه برای کسب مشتری جدید برای شما بازگو می کنید.

اولین قدم افزایش مشتری داشتن یک وب سایت خوب است

این بسیار مهم است که پایه و اساس [وب سایت] خوبی داشته باشید که به خوبی برند سازی شده، جذاب و کاربر پسند باشد، وب سایت شما معمولاً اولین و آخرین عاملی است که مردم می بینند و از طریق آن به کسب و کار شما مرتبط می شوند، و شما کمتر از ۵ ثانیه وقت دارید تا توجه مردم را به خود جلب کنید.

درست است که می توانید صدها هزار دلار در وب سایت خرج کنید، لازم نیست این کار را انجام دهید. بیشتر توسعه دهندگان، راه حل تجارت الکترونیکی قالب های قابل سفارش جذابی به عنوان بخشی از خدمات هاستینگ خود ارائه می دهند.

شما می توانید همچنین قالب های رایگان یا ارزان قیمتی را بصورت آنلاین تهیه کنید که شما یا یک طراح می توانید برای چند هزار دلار ( یا کمتر ) آن را سفارشی سازی کنید.

دومین قدم افزایش مشتری ارائه اطلاعات مفید در سایت های شبکه اجتماعی

یک روش عالی برای جذب افراد به محصول یا خدمات شما طبق گفته Dylan Osborn، موسس و مدیرعامل NiLi “پاسخ گویی به سوالات مردم و صحبت درباره شرکت و محصولات خود [در سایت هایی مانند Quora] می باشد. Quora عالی است زیرا به شما این امکان را می دهد تا به سوالات مردم درباره آنچه انجام می دهید، پاسخ دهید، در نتیجه شما می تواند یک کارشناس در این فیلد باشید.”

به همین ترتیب، در بحث های توییتر و گروه های LinkedIn که مربوط به صنعت شما هستند، شرکت کنید و پاسخ های متفاوت و مفیدی برای سوالات ارائه دهید.

برای شناخت افراد و آنچه در توییتر پیگیری می کنید، کلمات کلیدی را جستجو کنید، مانند ” نام شرکت خود، نام محصولات یا خدمات، و کلید واژه های مرتبط با محصول و خدمات و نام شرکت ها و محصولات رقیب” (Mark Thabit، مدیر ارشد بازاریابی Cision، توسعه دهنده روابط عمومی، بازاریابی و نرم افزار و خدمات روابط بازاریابی و رسانه ای ). “جستجوی این کلید واژه ها به شما این امکان را می دهد تا با درک این که همه سرنخ ها به مشتری تبدیل نمی شوند، سرنخ های بالقوه را شناسایی کنید.

گروه های فیسبوک همچنین مکان مناسبی برای پیدا کردن مشتریان بالقوه می باشد.

برایان کلایتون، مدیرعامل GreenPal ، ارائه دهنده خدمات باغبانی معتقد است ” مهم نیست کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد، یک گروه فیسبوک وجود دارد که بتوانید در آن شرکت کنید.

ما این تاکتیک [پیوستن به مکالمات فیس بوک و پاسخ دادن به سوالات] را به عنوان روش موثری برای فروشگاه خود به کار بردیم. ما گروه های محلی و گروه های مجاور را نظارت می کنیم، و هنگامی که شخصی سوالی در مورد خدمات باغبانی می پرسد، با مهربانی به آنها در مورد جامعه GreenPal اطلاع می دهیم.

ما موفقیت خود را پیگیری می کنیم و۶۰ درصد مواقعی که راهکاری پیشنهاد می دهیم، مردم برای خدمات ما ثبت نام می کنند.”

سومین قدم افزایش مشتری نمایش محصولات خود در Pinterest و Instagram

لئین راجرز، معاون رئیس و بازاریابی JotForm، سازنده فرم آنلاین می گوید: ” برای شرکت های فروش محصولات با یک مولفه بصری قوی، Pinterest یک فرصت عالی است.

آنچه به صفحه الصاق می شود باید دارای تصاویری با کیفیت بالا و متن قابل خواندن باشد.” وی توصیه می کند “پین های خود را با پین کردن در زمان هایی که بازدیدکننده زیاد دارد بهینه سازی کنید [ زمانی که مخاطب نهایی شما احتمالاً آنلاین می باشد].

اگر دوست دارید محتوایی مانند پست های بلاگ را پین کنید، مطمئن شوید که عنوان جذاب باشد و آنچه مشتری در انتظارش می باشد را نشان می دهد. نکات و توصیه ها در Pinterest محبوب می باشند.”

به همین ترتیب، سبک زندگی و عکس های الهام بخش محصولات خود را در اینستاگرام که جمعیتی بیش از ۴۰۰ میلیون عضو دارد، را بهمراه لینکی که بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد شما پیدا کنند، ارسال نمایید.

چهارمین قدم افزایش مشتری از روش های افزایش مشتری سرمایه گذاری در تبلیغات هدفمند

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC ) همچنان یک ژنراتور تولید درآمد برای بسیاری از کسب و کارهایی است که به دنبال جذب مشتری جدید هستند.

تریسی والاس، مدیر عامل BigCommerce می گوید: “طرفداران نهایی برندهای شبیه به برند شما از تبلیغات فیسبوک، توییتر و گوگل از کلید واژه های خاصی استفاده می کنند. سپس نتیجه را اندازه گیری، تکرار و بهینه سازی می کنند.

کشف می کنند چه کانال هایی بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را ارائه می دهند- نه تنها کلیک ها بر روی سایت، بلکه مکالمات و فروش های واقعی- و سپس زمان بیشتری برای کانال هایی با بهترین عملکرد صرف کنید.”

Osborn می گوید: “یکی دیگر از گزینه های خوب، ارسال تبلیغات از طریق خبرنامه های هدفمند می باشد. به عنوان مثال، من به خبرنامه Happy Hour از شرکت های دیگر آگهی می دهم و نرم افزار خود را با آنها به عنوان یک منبع عالی برای صحبت با مشتریان به اشتراک می گذارم.

” وی بیان می کند: ” این امر تاثیر زیادی دارد زیرا خبرنامه ها در قالب ایمیل ارسال می شوند و بنر تبلیغانی نیستند که بدون خواست مشتریان ارسال شوند. شما همچنین اعتماد مشتری را آسان تر به دست می آورید زیرا به عنوان یک پیشنهاد مطرح می شوید.”

پنجمین قدم افزایش مشتری درخواست ارجاع از مشتریان، اعضای خانواده و دوستان

برنامه ارجاع مشتری ایجاد کرده و مشتریان خود را با کوپن های شخصی و کدهای تبلیغاتی تشویق کنید تا دوستان و خانواده خود را به سمت شما ارجاع دهند.

هنگامی که مشتریان با پیشنهاد شما خوشحال شوند، می خواهند تجربه خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. به این مشتریان فعلی برای تشویق بیشتر برای اشتراک گذاری؛ کوپن هایی پیشنهاد دهید تا این کوپن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

قدم ششم افزایش مشتری در نظر گرفتن بازاریابی وابسته

یک وابسته، با ارجاع بازدیدکنندگان خود به کسب و کار شما، کمیسیون می گیرد. به عنوان مثال، اگر شما یک نرم افزار آنتی ویروس فروخته باشید، می توانید با بلاگ هایی که از برنامه های آنتی ویروس بازدید می کنند، شریک شوید.

در حالت ایده آل، می توانید از افرادی که برنامه شما را در هنگام بازدید از وبلاگهای وابسته شما پیدا می کنند، کاربر رایگان دریافت کنید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

بهترین دوره آموزش فروش 

آیا دوست دارید فروش شما آنقدر بالا باشد که فقط نگران بسته بندی و ارسال محصولات خود باشید؟

شما هر محصولی و خدماتی را به راحتی آب خوردن می تونید بفروشید چون شما اینجا هستید که دوره آموزش فروش حرفه ای را تهیه کنید.