آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

۱۷ آبان ۱۳۹۹ | بدون دیدگاه | مقالات آموزش سئو | تا کنون 80 نفر این مطلب را خوانده اند.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی به نام خدای بخشنده و مهربان

آیا شما هم جزو افرادی هستید که قصد راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا را دارید؟

راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی یکی از مسائل بسیار مهم برای افرادی است که قصد دارند محصولات و خدماتشان را در اینترنت به فروش برسانند. از وقتی که فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یکی از موفق ترین و بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران شناخته شد بسیاری از افراد به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی افتادند.

ساخت فروشگاه اینترنتی یک مسئله بسیار مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. اگر شما کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اید برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید حتماً باید فروشگاه اینترنتی بسازید.

بسیاری از افراد بعد از اینکه کسب و کار آنلاین شان را استارت زدند فکر می کنند برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی حتما باید مثل دیجی کالا باشند. یعنی یک فروشگاه اینترنتی کاملا اختصاصی مثل دیجی کالا راه اندازی کنند.

اما ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا ممکن است به چندین میلیون تومان و حتی چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز داشته باشد.

از آنجا که هدف اصلی ما این است که فروشگاه اینترنتی تان را با کمترین سرمایه ممکن راه اندازی کنید این مقاله را برای شما قرار دادیم.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

هدف اصلی ما از نوشتن مقاله این است که به شما یاد بدهیم که چطور فروشگاه اینترنتی تان را بسازید.

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی حتماً باید کد نویسی و برنامه نویسی بلد باشید یا نه؟

امروزه با پیشرفت علم راه اندازی و ساخت سایت به خصوص ساخت فروشگاه اینترنتی مثل آب خوردن شده است.

شاید قبلا اگر قصد ساخت فروشگاه اینترنتی را داشتید حتماً باید زبان های برنامه نویسی تحت وب را یاد می گرفتید. اما با پیشرفت علم این امکان فراهم شده است که شما بدون مهارت خاصی و بدون نیاز به علم برنامه نویسی و کدنویسی فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

قبلاً شاید طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی کار سخت و دشواری بود ولی الان اصلاً کار سخت و دشواری نیست. به لطف بزرگ سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوای رایگان این امکان فراهم شده است که شما مثل آب خوردن فروشگاه اینترنتی تان را خودتان با سلیقه خودتان راه اندازی و طراحی کنید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

با توجه به اینکه بیشتر کسب و کارها به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده می شوند دیگر کمتر کسی به فکر راه اندازی کسب و کار سنتی و فیزیکی است. و این یک موقعیت و فرصت بسیار بزرگ برای افرادی است که کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنند.

با توجه به اینکه روز به روز تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران بیشتر شده است باعث فرهنگ سازی خرید اینترنتی در بین مردم شده است. همین فرهنگسازی باعث شده است افراد بسیار زیادی هر محصول و خدماتی را که نیاز داشته باشند از طریق اینترنت و به صورت آنلاین سفارش بدهند.

اگر شما کسب و کار سنتی دارید پیشنهاد می کنم که کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید. مطمئن باشید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی بازار هدف شما گسترده تر می شود و مخاطبان و کاربران زیادی از محصولات و خدمات تان استقبال خواهند کرد.

اما برای اینکه بتوانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان به صورت اینترنتی و کاملا آنلاین محصولات و خدمات شما را تهیه کنند شما باید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

به طور کلی ساخت فروشگاه اینترنتی یکی از وظایف بسیار مهم شماست است تا بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را به مشتری تبدیل کنید. اگر هم کسب و کار سنتی ندارید اصلاً نگران نباشید. شما هم می توانید با توجه به مهارت و تخصصی که دارید فروشگاه اینترنتی تان را بسازید. بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی تان محصولات و خدماتی را که تولید می کنید می توانید به صورت آنلاین در اینترنت بفروشید.

آموزش راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی

اگر به فکر طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی هستید و دوست دارید از صفر یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنید نگران نباشید!

طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی اصلاً کار سخت و دشواری نیست البته اگر بدانید که چطور قدم به قدم می توانید یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنید. برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی شما به هیچ مهارت و تخصص خاصی مثل علم برنامه نویسی و کد نویسی ندارید!

قبل از اینکه به سراغ راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی برویم باید هدف اصلی تان را از راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی خودتان بدانید.

قبل از هر چیز باید مشخص کنید که چرا می خواهید فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید؟ برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی باید یک هدف و برنامه مشخصی را داشته باشید.

اصلاً هدفتان از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟ قرار است چه چیزهایی را در فروشگاه اینترنتی تان به مخاطبان و کاربران تا بفروشید؟ آیا هدف شما این است که از طریق راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی برای دیگران کسب درآمد کنید یا می خواهید برای خودتان فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید؟ و…

به هر حال قبل از اینکه بخواهید فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید باید یک هدف و برنامه مشخصی داشته باشید.

روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی دو روش کلی وجود دارد.

ساخت فروشگاه اینترنتی با سیستم های مدیریت محتوا

۱_روش اول این است خودتان با استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا رایگان مثل وردپرس و جوملا سایت تان را بسازید.همانطور که قبلاً گفتم شما به کمک سیستم های مدیریت محتوای رایگان می توانید بدون علم برنامه نویسی و کد نویسی و یا بدون هزینه اضافی یک سایت فروشگاهی کاملا حرفه‌ای برای خودتان راه اندازی کنید. شما با استفاده از این سایت ساز ها می توانید در عرض ۲ الی ۳ ساعت یک فروشگاه اینترنتی کاملا حرفه ای با تمام امکانات برای خودتان راه اندازی کنید.

یکی از مهمترین ویژگی های راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس این است که کاملاً رایگان است و زبان فارسی را پشتیبانی می کند. یعنی اگر سایتتان را با وردپرس راه اندازی کرده باشید، یک پیشخوان کاملاً ساده به زبان فارسی را در اختیار شما قرار میدهد که می توانید سایتتان را همانطوری که دوست دارید با سلیقه خودتان بچینید از ساخت و طراحی صفحه اصلی گرفته ساخت صفحات داخلی و طراحی منو ها و ساخت انواع فرم ها و…

ساخت فروشگاه اینترنتی توسط شرکت های طراحی سایت

۲) یکی دیگر از روش های ساخت فروشگاه اینترنتی این است که شما به سراغ شرکت های طراحی سایت بروید.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

در این بخش قصد دارم شما را به صورت مرحله به مرحله با ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا کنم. اگر شما هم تصمیم به ساخت فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید محصولات و خدماتتان را بفروشید باید طبق اصول که به شما آموزش می دهم فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

مرحله اول مشخص کردن نوع محصول

اولین مرحله در راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی مشخص کردن نوع محصولات و خدمات تان است. در مرحله اول باید کامل مشخص کنید که قرار است در فروشگاه اینترنتی تان چه محصولات و خدماتی را به مخاطبان و کاربران تان بفروشید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی دقیقا مثل راه اندازی فروشگاه فیزیکی است. در فروشگاه فیزیکی برای اینکه محصولات تان را بفروشید در قدم اول باید مشخص کنید که اصلاً قرار است که چه محصولاتی را در فروشگاه تان بفروشید.

راه و روش های زیادی برای مشخص کردن محصولات و خدماتتان وجود دارد. یکی از ساده ترین و راحت ترین راه ها برای مشخص کردن نوع محصول این است که باید ببینید خودتان به چه چیزهایی علاقه دارید.

باید کامل بررسی کنید که در چه زمینهای توانایی دارید. به عنوان مثال اگر در زمینه طراحی سایت با وردپرس مهارت و تخصص دارید می توانید به سراغ آموزش طراحی سایت با وردپرس، کار با افزونه و پلاگین های وردپرس و… بروید.

یا اگر در زمینه بدنسازی فعالیت می کنید می توانید یک کسب و کار اینترنتی در این زمینه راه اندازی کنید و مکمل های بدنسازی داخل سایتتان بفروشید. یا اگر کتاب‌های زیادی در زمینه موفقیت مطالعه کرده اید می توانید یک کسب و کار اینترنتی آموزش محور در این زمان راه اندازی کنید.

مورد بعدی که یک مورد بسیار مهم است این است که داخل فروشگاه اینترنتی تان همه چی نفروشید. اگر قصد راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی موفقی را دارید و می خواهید فروش بالایی داشته باشید پیشنهاد می کنم فقط یک دسته یا یک گروه محصولات را برای فروش انتخاب کنید.

به عنوان مثال یا مواد شوینده بفروشید یا ساعت هوشمند. به هیچ عنوان در ابتدای راه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی نکنید که از تمام محصولات مثل انواع شوینده، گوشی موبایل، ساعت هوشمند، تلویزیون و… بفروشید.

هرچه فروشگاه تخصصی تر باشد یعنی یک گروه از محصولات خاصی را داخل فروشگاه اینترنتی تان برای فروش قرار بدهید شانس موفقیت شما بیشتر می شود. در اصطلاح به این روش نیچ مارکتینگ گفته می شود.

اگر قصد رقابت با فروشگاه های اینترنتی موفق ایرانی را دارید باید حتما از این روش برای رقابت با آن ها استفاده کنید.

مرحله دوم شناخت مخاطب هدف

مرحله دوم در ساخت فروشگاه اینترنتی این است که باید مخاطبان هدف تان را کامل بشناسید. اگر مخاطبان هدف تان را بشناسید فروش سایت تان افزایش پیدا خواهد کرد.

منظور از شناخت مخاطبان هدف این است که چه کسانی قرار است وارد فروشگاه اینترنتی تان شوند و محصولات و خدماتتان را بخرند.

مثلاً اگر یک فروشگاه اینترنتی آرایش و بهداشتی دارید مخاطبان هدف شما قطعاً زنان و دختران جوان هستند یا مردانی که می خواهند برای همسرشان کادو بخرند

. یا اگر یک سایت آموزشی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت راه اندازی می کنید مخاطبان و کاربران هدف شما افرادی هستند که میخواهند سایت شان را به نتایج اول گوگل برسانند و شما با تولید محصول و ارائه خدمات می توانید به آن ها کمک کنید.

بهترین راه برای شناخت مخاطب هدف این است که برای آن ها پرسونای مخاطب طراحی کنید. به عنوان مثال مخاطبان هدف شما به چه محصول و خدماتی نیاز دارند؟ چند مشکل مخاطبان هدفتان چیست؟ چگونه می توانیم مشکل مخاطبانتان را برطرف کنید؟ مخاطبان هدف تان به چه محصولی علاقه دارند؟ چرا باید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و…

مرحله سوم انتخاب نام فروشگاه اینترنتی

انتخاب نام فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی است. در این مرحله شما باید برای فروشگاه اینترنتی تان یک نام مناسب انتخاب کنید. نامی که می خواهید انتخاب کنید بسیار مهم است است و باید نامی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطبان تان بماند.

در انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار دقت کنید و حتماً زمان بگذارید. چون نامی که انتخاب می کنید باید متناسب با محصولات و موضوع فروشگاه اینترنتی تان باشد.

شما هم برای فروشگاه اینترنتی تان باید نامی را انتخاب کنید که خاص و جذاب باشد و علاوه بر آن مرتبط به موضوع کاری و محصولات تان باشد.

همانطور که گفتم نامی که انتخاب می کنید باید نامی باشد که داخل ذهن مخاطبان و کاربران تان بماند. چون بعد از این که نام فروشگاه اینترنتی تان را انتخاب کردید مخاطبان و کاربران تان شما را با آن نام می شناسند.

البته اسم فروشگاه اینترنتی شما همان نام برند تان حساب می شود. پس به همین دلیل باید در انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار دقت کنید و یک نام متناسب با موضوع فروشگاه اینترنتی تان برای سایت تان انتخاب کنید.

به این نکته توجه کنید که نام فروشگاه اینترنتی تان همان نام دامنه سایتتان است. باید نام فروشگاه اینترنتی تان را متناسب با دامنه ای که می خواهید تهیه کنید انتخاب کنید. دقیقاً مثل سایت محمد جانبلاغی که دامنه اینترنتی سایت www.janblaghy.ir است.

برای انتخاب و تهیه دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی تان میتوانید از شرکت‌های ارائه دهنده هاستینگ و دامنه استفاده کنید. فقط به این نکته توجه کنید انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار مهم است است و نام فروشگاه اینترنتی تان با نام دامنه سایت تان باید یکی باشد.

فقط به این نکته توجه کنید که نام دامنه فروشگاه اینترنتی تان را بعد از اینکه فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کردید به هیچ عنوان نمی توانید عوض کنید. پس از انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی تان بسیار دقت کنید که بعداً پشیمان نشوید!



چرا با اینکه سخت تلاش می کنید به اهداف خواسته هایتان نمی رسید؟

هر خواسته ای داشته باشید کاملا قابل تحقق است فقط کافی است این 51 قدمی که به شما می گوییم را در راستای رسیدن به خواسته ها و اهدافتان بردارید ...
من محمد جانبلاغی دو سال بر روی بیش از 100 چهره موفق ایرانی و خارجی تحقیق کردم و بیش از 1000 کتاب، سمینار و کارگاه های مطرح و پرفروش حوزه موفقیت و ثروت‌آفرینی را به منظور یافتن یک الگو یک مسیر و یک راهکار برای تحقق رویاهای بزرگ مطالعه کردم.

این فایل نتیجه تمام تحقیقات ماست که راهنمای شما خواهد بود.

هر رویای بزرگی در زندگی داشته باشید محقق می شود اگر این رازهای که کشف کرده‌ایم را بردارید…
غیرممکن است این رازها را بدانید و به تمام خواسته ها و آرزوهایتان نرسید
هرآنچه که رویای شما باشد با برداشتن این قدم ها در مسیرش، رویای شما تبدیل به واقعیت می شود.
شاید رویای شما مادی، مثل خرید یک اتومبیل گرانقیمت باشد یا اینکه رویای شما از جنس دستآورد، موفقیت در کنکور و..باشد.این آموزش برای هر رویای بزرگی به طرز عجیبی عمل می کند !

توضیحات بیشتر و سفارش این محصول آموزشی


ارسال این مطلب به تلگرام دوستانتان



آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی  دوستان زیادی از مطالعه مطالب زیر استقبال کرده اند  آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

۱۱ روش افزایش بازدید سایت


آموزش سئو سایت و بهینه سازی سایت چیست؟



آموزش ساخت فروشگاه اینترنتیمنبع: سایت رسمی محمد جانبلاغی
آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در پناه حق باشید.

محصولات پیشنهادی ما برای شما که همین الان می توانید تهیه کنید

... رشد شما با یادگیری آغاز می‌شود ...
جدیدترین آموزش برای مدیران، کارآفرینان، مدیران سایت و فروشندگان در این قسمت قرار دارند.

شما در این باره چه نظری دارید؟