فروشندگان حرفه ای چطور برخورد می کنند؟

۱۱ مهر ۱۳۹۵ | بدون دیدگاه | مقالات بازاریابی و فروش | تا کنون 3585 نفر این مطلب را خوانده اند.

فروشندگان حرفه ای چطور برخورد می کنند؟ به نام خدای بخشنده و مهربان

بسیاری اوقات در گفت‌وگو با مشتری‌ها، پرسش‌ها و صحبت‌هایی پیش کشیده می‌شود که فروشندگان معمولی، پاسخ‌هایی کلیشه‌ای و اغلب نچسب به آنها می‌دهند. اما فروشندگان حرفه ای چگونه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند؟

۱

فروشندگان معمولی می‌گویند: «نمی دانم».
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.»

۲
فروشندگان معمولی می‌گویند: «جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی شود.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور می‌توانیم رضایت شما را جلب کنیم.»

۳
فروشندگان معمولی می‌گویند: «خونسرد باشید.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «من از شما عذرخواهی می‌کنم.»

۴
فروشندگان معمولی می‌گویند: «این که تمام شده؛ چرا این یکی را نمی‌برید؟»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «شاید از این جنس هنوز در انبار داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم.»

۵
فروشندگان معمولی می‌گویند: «ساعت کار ما تمام شده.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «تعطیلی فروشگاه ساعت … و شروع به کار آن ساعت …. است. آیا کاری هست که بتوانم خیلی سریع برای شما انجام بدهم؟»

۶
فروشندگان معمولی می‌گویند: «خرید شما همین است؟»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «آیا این محصول را هم دیده‌اید که همراه با کالایی که شما خریده‌اید استفاده می‌شود؟» یا: «آیا تا به حال از فلان کالای ما استفاده کرده‌اید؟»

۷
فروشندگان معمولی می‌گویند: «چیزی که می‌خواهید آن طرف است.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «لطفا با من بیایید؛ به شما نشان می‌دهم که کجاست.»

۸
فروشندگان معمولی می‌گویند: «من نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «کاری که می‌توانم انجام بدهم این است که…»

۹
فروشندگان معمولی می‌گویند: «این بخش به من مربوط نمی‌شود.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «من با کمال میل شما را پیش کسی می برم که بیشتر از من در مورد این بخش اطلاعات دارد.»

۱۰
فروشندگان معمولی می‌گویند: «ما الان این کالا را تمام کرده‌ایم.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «الان از این کالا در فروشگاه نداریم، اما … روز دیگر خواهیم داشت. ممکن است لطفا نام و شماره تلفن خود را به من بدهید تا با شما تماس بگیریم و اطلاع دهیم؟»

۱۱
فروشندگان معمولی می‌گویند: «این برخلاف سیاست فروشگاه ماست.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «سیاست مغازه ما این است؛ اما قصد داریم آن را تصحیح کنیم. من می‌توانم در حال حاضر این کار را برای شما انجام دهم که…»

۱۲
فروشندگان معمولی می‌گویند: «من اینجا تازه‌کار هستم.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «لطفا مرا تحمل کنید، برای کمکی که نیاز دارید در خدمت شما هستم.»

۱۳
(هنگام مکالمۀ تلفنی) فروشندگان معمولی می‌گویند: «گوشی…»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «ممکن است خواهش کنم چند لحظه پشت خط منتظر باشید.»

۱۴
فروشندگان معمولی می‌گویند: «الان سرم شلوغ است.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «خوشحال می‌شوم بتوانم به شما کمک کنم.» یا: «هم‌اکنون چه کمکی می‌توانم به شما بکنم؟»

۱۵
فروشندگان معمولی می‌گویند: «شما اشتباه می‌کنید.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «فکر می‌کنم سوء تفاهمی پیش آمده است. اجازه بدهید در موردش صحبت کنیم و حلش کنیم.»

شما در این باره چه  دیدگاهی دارید…؟

شاد و سربلند باشید

دوستدارتان محمد جانبلاغی


فروشندگان حرفه ای چطور برخورد می کنند؟  دوستان زیادی از مطالعه مطالب زیر استقبال کرده اند  فروشندگان حرفه ای چطور برخورد می کنند؟

ثبت نام در دوره پرطرفدار کوچینگ موفقیت و جذب ثروت

فروشنده حرفه ای باشید

شخصیت پنهانی خود را بشناسید

تبلیغ‌ نویسی صفحه محصول سایت

آموزش تکنیک های فروش و بازاریابی تلفنی موفق


فروشندگان حرفه ای چطور برخورد می کنند؟منبع: سایت رسمی محمد جانبلاغی
فروشندگان حرفه ای چطور برخورد می کنند؟ در پناه حق باشید.

محصولات پیشنهادی ما برای شما که همین الان می توانید تهیه کنید

جدیدترین آموزش برای مدیران، کارآفرینان، مدیران سایت و فروشندگان در این قسمت قرار دارند.

شما در این باره چه نظری دارید؟