چرا اکثر ثروتمندان از خانواده های فقیر بوده اند؟

در ابتدای دوره آموزشی متخصصین ثروتمند گفتم که اکثر ثروتمندان و افراد موفق از خانواده های فقیر بوده اند. می دانید به چه دلیل؟

به این دلیل که در آنها میل و عطش زیادی برای ثروتمند شدن یا موفقیت وجود داشته است اما افرادی که در خانواده های متوسط به دنیا می آیند چون از حداقل ها برخوردار بوده اند به اندازه کافی میل به ثروت ندارند.

پس این باور غلط را دور بریزید که ثروتمند شدن برای افرادی که سرمایه ای ندارند و فقیر هستند غیر ممکن است. من افراد زیادی را مشاهده کرده ام که خیلی دوست داشتند ثروتمند شوند اما از یک وضعیت مالی معمولی برخوردار بودند، هرچند که خودشان همیشه آه و ناله میکردند که پول ندارند اما همیشه خیلی خوب پول خرج میکردند، مسافرت میرفتند، زیاد لباس میخریدند و درکل وضع مالیشان خوب بود.

من مشاهده میکردم که آنها در کار کردن و استفاده از موقعیت های جدید اصلا تلاشی نمی کنند یا خیلی کم به فرصت ها و ایده های جدید اهمیت میدهند.

وقتی یک موقعیت کاری برای آنها پیش می آمد ناز میکردند، یا چند روزی کار میکردند و بعد چند هفته ای استراحت میکردند. همه اینها نشان میداد که عطش ثروتمند شدن در آنها وجود نداشت. یعنی انگیزه لازم را نداشتند.

همانطور که کابوک ، هیپنوتیزور مشهور ایرانی دهه ۵۰ ، در خاطرات خود نوشته بود من همیشه آرزوی شهرت و محبوبیت داشتم ، چرا که در خرابه ها بزرگ شدم، داخل قوطی های خالی جای روغن آب جوش درست میکردیم و چایی می خوردیم، غذای ما نان خشک بود، جایی زندگی می کردیم که سقف نداشت.

شب ها موش ها و سوسک ها نمی گذاشتند بخوابیم. با کارگری خرج خانواده ام را میدادم و حالا وقتی به امریکا دعوت شده ام و در زمره بزرگ ترین استادان هیپنوتیزم قرار گرفته ام برایم بسیار لذت بخش است. و وقتی همه به او نگاه میکردند و درباره او می نوشتند احساس رضایت و امنیت میکرد.

این همان عطش و انگیزه است. یک نیروی محرکه جادویی که فرد را به آرزوهایش میرساند.

آرنولد شوارتزنگر در دوران مدرسه به خاطر جثه ضعیف و لاغری که داشت همیشه مورد تمسخر همکلاسی هایش واقع میشد و همیشه او را کتک می زدند. او تسلیم نشد، معتاد نشد، او کسی را مقصر نکرد.

بلکه یک عطش و نیاز در او باعث شد که به بهترین بدنساز در زمان خودش تبدیل شود و صاحب گرانترین باشگاه بدنسازی جهان شد.

پس شما باید ابتدا راه درست را انتخاب کنید، استفاده از تمام توانایی ها و ظرفیت خودتان  بی فایده است و به نتیجه خوشایندی منجر نمیشود. باید اول یک انتخاب درست داشته باشید، وقتی انتخاب درست انجام شد آنوقت باید بی اهمیت به همه حرف های منفی اطرافتان باشید و هدفتان را دنبال کنید.

خواسته درونی خودتان را پیدا کنید و آن را دنبال کنید. فعالیت هایی که همجهت با آن باشند برایتان سودمند و صحیح هستند. مهم نیست چقدر از هدف دور باشید یا مسیر چقدر سخت و طولانی باشد، شما موفق خواهید شد به شرطی که در مسیر درست حرکت کنید.

این داستان واقعی زندگی شماست.

شما در این باره چه دیدگاهی دارید…؟

دوستدارتان محمد جانبلاغی

4.5/5 - (19 امتیاز)

بهترین دوره آموزش فروش 

آیا دوست دارید فروش شما آنقدر بالا باشد که فقط نگران بسته بندی و ارسال محصولات خود باشید؟

شما هر محصولی و خدماتی را به راحتی آب خوردن می تونید بفروشید چون شما اینجا هستید که دوره آموزش فروش حرفه ای را تهیه کنید.