چگونه به مشتری تخفیف ندهیم !

۱۱ تیر ۱۳۹۶ | بدون دیدگاه | مقالات بازاریابی و فروش | تا کنون 3529 نفر این مطلب را خوانده اند.

چگونه به مشتری تخفیف ندهیم ! به نام خدای بخشنده و مهربان

مشتری از شما تخفیف می خواهد !! چگونه به مشتری تخفیف ندهیم!

اخیرا برای خرید لباس به فروشگاه لباسی رفتم که قیمت اجناسش نه ارزان بود و نه بی دلیل گران. پول لباسم را پرداخت کردم بدون اینکه وقتم را سر چانه زنی و درخواست تخفیف هدر بدم.

من هم به عنوان یک سخنران برای سخنرانی قیمت های خودم را دارم، نه ارزان است و نه بی دلیل گران. همیشه سعی کرده ام در قیمت گذاری شفافیت داشته باشم و وقتم را برای مذاکره بر سر قیمت هدر ندهم.

گاهی مشتریان بالقوه با من تماس می گیرند و از من می پرسند که در صورتی که از من برای سخنرانی دعوت کنند، تخفیف می دهم یا نه؟

من روشی عالی برای برخورد با چنین مشتریانی یافته ام. آن هم اینکه از او می پرسم: “چرا؟” چرا باید تـخفیف بدم؟

در نتیجه نیازی نیست مستقیما به مشتری نه بگویم و تخفیف ندم یا درخواست او برای تـخفیف را قبول کنم. با این کار من توپ را در زمین مشتری می اندازم و آنها را وادار می کنم به درخواستشان فکر کنند و شاید در پاسخ چیزی بگویند که برای من مفید باشد.

گاهی اوقات مشتری به دلیل اینکه نمی تواند تمام هزینه ی سخنرانی من را بپردازد درخواست تخفیف می کند. حتی گاهی درخواست می کنند تا برای آنها مجانی سخنرانی کنم.

مثلا می گویند: ” فرصت خوبی خواهد بود که بتوانی کتابت را معرفی کنی!” مطمئنا وقتی من برای خرید لباس به یک فروشگاه می روم، نمی توانم به فروشنده بگویم، این لباس را به من مجانی بده، در عوض وقتی من آن لباس را بپوشم همه آن را می بینند، تبلیغی برای محصولات فرشگاه شما خواهد بود!!!

اگر قیمت محصولات یک فروشگاه خیلی گران باشد و نتوانم پول آن را بپردازم، اصلا از آن فروشگاه خرید نمی کنم. بنابراین وقتی به این دلیل از من تخفیف می خواهند با خوشحالی به آنها سخنرانهایی با قیمت های پایین تر معرفی می کنم.

گاهی اوقات مشتریان من شرکت ها یا موسسات خیلی بزرگ و معروف هستند و خودشان را خیلی مهم می دانند، دلیلی برای تخفیف گرفتن ندارند جز اینکه می گویند: ” اگر تخفیف بدهی و برای ما سخنرانی کنی می توانی نام شرکت ما را به لیست مشتریانت اضافه کنی!”

خوشبختانه از آنجا که من هم یک سخنران حرفه ای و معروف هستم، در پاسخ به این سوال می گویم: “اگر شما هم همان پولی که دیگران می پردازند را بپردازید می توانید به همه بگویید که آقای جانبلاغی به شرکت شما آمده و برای شما سخنرانی کرده اند.”

گاهی اوقات مشتریان فقط دوست دارند چانه بزنند! آن هم به این دلیل که فرض می کنند همیشه امکان تخفیف گرفتن و کاهش قیمت وجود دارد. مشکل من با این مشتریان این است که فکر می کنند من عمدا قیمت ها را بالا برده ام که بعدا بتوانم به مشتری تخفیف بدهم بدون آنکه ضرر کنم.

به عبارت دیگر آنها فکر می کنند من فرد درستکاری نیستم و پولی بیشتر از ارزش کارم طلب می کنم.

گاهی نیز آنها فکر می کنند من شدیدا نیاز به فروش و افزایش درآمد دارم و به این دلیل حاضرم زیر قیمت کار کنم. گاهی به من می گویند: ” حتما برای دوستان و آشنایان قیمت های ویژه ای دارید.” و من پاسخ می دهم:” من دوستان زیادی دارم که همگی همین قیمت ها را می پردازند، مطمئنا شما هم انتظار ندارید که با دوستانم منصفانه برخورد نکنم و به یک نفر بیشتر از دیگری تـخفیف بدم؟

و آخرین مورد این که وقتی از آنها می پرسم: “چرا؟” حرفی برای گفتن ندارند و مثلا می گویند”گفتم شاید جای تخفیف داشته باشد” و بعد پول را پرداخت می کنند بدون هیچ اعتراضی!

دقت کنید که من به افرادی که تخفیف می خواهند ” نه ” نمی گویم. فقط می پرسم “چرا؟” چون به احتمال زیاد برای این کار دلیلی دارند.

البته به مشتریانم تـخفیف می دهم، اما با دلیل. مثلا به مشتری که چند بار برای او سخنرانی کرده باشم، در مراجعات بعدی چون تبدیل به مشتری همیشگی شده است تخفیف می دهم.

همچنین مشتریانی که کتاب های مرا به تعداد بالا می خرند تخفیف خرید عمده می گیرند. همچنین چون از کاغذبازی خوشم نمی آید، وقتی مشتری بدون قرارداد، فاکتور، استعلام بانک و… درخواست نکند، تخفیف شامل حالش می شود!

همچنین باید بخاطر داشته باشید، که اگر به دلیل خاصی به یک مشتری تخفیف دادید، حتما هر مشتری دیگری که آن شرایط را داشت تخفیف بدهید، حتی اگر نمی دانست یا تقاضای تخفیف نکرد. شرایط تخفیف خود را به مشتری اعلام کنید. در این صورت هم خودتان و هم مشتری احساس خوبی از خرید از شما خواهد داشت.

شما درباره چگونه به مشتری تخفیف ندهیم چه دیدگاهی دارید…؟

دوستدارتان

محمد جانبلاغی



چرا با اینکه سخت تلاش می کنید به اهداف خواسته هایتان نمی رسید؟

هر خواسته ای داشته باشید کاملا قابل تحقق است فقط کافی است این 51 قدمی که به شما می گوییم را در راستای رسیدن به خواسته ها و اهدافتان بردارید ...
من محمد جانبلاغی دو سال بر روی بیش از 100 چهره موفق ایرانی و خارجی تحقیق کردم و بیش از 1000 کتاب، سمینار و کارگاه های مطرح و پرفروش حوزه موفقیت و ثروت‌آفرینی را به منظور یافتن یک الگو یک مسیر و یک راهکار برای تحقق رویاهای بزرگ مطالعه کردم.

این فایل نتیجه تمام تحقیقات ماست که راهنمای شما خواهد بود.

هر رویای بزرگی در زندگی داشته باشید محقق می شود اگر این رازهای که کشف کرده‌ایم را بردارید…
غیرممکن است این رازها را بدانید و به تمام خواسته ها و آرزوهایتان نرسید
هرآنچه که رویای شما باشد با برداشتن این قدم ها در مسیرش، رویای شما تبدیل به واقعیت می شود.
شاید رویای شما مادی، مثل خرید یک اتومبیل گرانقیمت باشد یا اینکه رویای شما از جنس دستآورد، موفقیت در کنکور و..باشد.این آموزش برای هر رویای بزرگی به طرز عجیبی عمل می کند !

توضیحات بیشتر و سفارش این محصول آموزشی


ارسال این مطلب به تلگرام دوستانتان



چگونه به مشتری تخفیف ندهیم !  دوستان زیادی از مطالعه مطالب زیر استقبال کرده اند  چگونه به مشتری تخفیف ندهیم !

چند تکنیک ساده افزایش فروش


چرا فروش یاد بگیریم؟


۱۳ تکنیک مهم در فروش


۱۰ رفتاری که افراد ناموفق دارند



چگونه به مشتری تخفیف ندهیم !منبع: سایت رسمی محمد جانبلاغی
چگونه به مشتری تخفیف ندهیم ! در پناه حق باشید.

محصولات پیشنهادی ما برای شما که همین الان می توانید تهیه کنید

... رشد شما با یادگیری آغاز می‌شود ...
جدیدترین آموزش برای مدیران، کارآفرینان، مدیران سایت و فروشندگان در این قسمت قرار دارند.

شما در این باره چه نظری دارید؟