۷ زبان بدن افراد موفق

۷ زبان بدن افراد موفق

گفته می شود که بدن ما زبان خودش را دارد و گاهی اوقات حرکات بدن بیشتر از کلمات منظور ما را می رسانند. مطالعات اخیر نشان داد ، افرادی که با استفاده از سیگنال های غیرکلامی می توانند ارتباط موثرتری برقرار کنند، هوش هیجانی بالاتری دارند.

ما در اینجا هفت زبان بدن افراد موفق را با شما به اشتراک می گذاریم.

۱- صاف بنشینید.

خمیده نشستن روی صندلی ، قرار دادن آرنج خود بر روی میز ، و پوشش صورت خود با دست نشانه هایی از بی احترامی است. این نشانه ها بدین معنی است که شما به چیزی که می شنوید علاقه ندارید. در مقابل اگر شما صاف بنشینید، با اعتماد به نفس تر به نظر می رسید این قدرت پوسچر است. به یاد داشته باشید هر قدر بدن شما میزان بیشتری از فضا را اشغال کند شما بیشتر موفق به نظر می رسید. هرگز خمیده ننشینید: این باعث می شود که شما کوچک تر به نظر برسید و به نظر کم قدرت تر آیید.

۲- استفاده از حرکات صحیح

اگر شما در ژست های خود مبالغه کنید مردم فکر می کنند که شما دروغ می گویید یا دارید چیزی را پنهان می کنید در مقابل ژست های باز مثل فاصله دادن دست هایتان از یکدیگر این گونه شما را نشان می دهند که شما هیچ چیز برای پنهان کردن ندارید.

۳- آغوش باز

هنگامی که شما دست به سینه می نشینید ، این سیگنال را می فرستید که : ” من انعطاف پذیر نیستم ، و با چیزی که شما می گویید موافق نیستم.” حتی اگر شما لبخند بزنید ، دست به سینه نشستن و انداختن یک پا بر روی پای دیگر ، زبان های بدن خوبی نیستند.

۴- موهای خود را لمس نکنید.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که هنگام صحبت کردن با دیگران مو های خود را لمس می کنند، با موهای خود بازی می کنند و یا موهای خود را درست می کنند، این عادت بد را رها کنید. این فقط اعتماد به نفس کم و کمبود توجه شما را نشان می دهد. موهای خود را لمس نکنید و سعی کنید طبیعی ارتباط برقرار کنید.

۵- لبخند بزنید.

اگرچه خندیدن به همه چیز این ایده را که شما شخصیت قوی ای دارید حمایت نمی کند ولی لبخند زدن در جای مناسب و در موقع مناسب این را نشان می دهد که شما بر موقعیت اطراف خود کنترل دارید و هر قدر وضعیت استرس آور باشد می توانید آرام باشید.

۶- ارتباط چشمی

این احتمالا مهم ترین چیز در مورد یادگیری زبان بدن است. تماس چشمی شدید می تواند مخاطب شما را مرعوب کند و ممکن است به نظر برسد که شما می خواهید به دلیل اعتماد به نفس کمتان تمام حالت ها و کلمات آن ها را زیر نظر بگیرید. اگر شما از تماس چشمی دوری کنید این می تواند این پیام را بفرستد که شما چیزی برای پنهان کردن دارید. شما باید سعی کنید که به طور طبیعی تماس چشمی برقرار کنید و با استفاده از مکث هایی در تماس چشمی پیام صحیح را انتقال دهید.

۷- دست دادن محکم

هرگز ضعیف دست ندهید . البته این بدین معنی نیست که دست طرف را هنگام دست دادن بشکنید ولی وقتی کسی می خواهد با شما دست بدهد مطمئن شوید محکم دست می دهید. یک دست دادن محکم خوب بالافاصله اعتماد به نفس و اطمینان خاطر شما را نشان می دهد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

بهترین دوره آموزش فروش 

آیا دوست دارید فروش شما آنقدر بالا باشد که فقط نگران بسته بندی و ارسال محصولات خود باشید؟

شما هر محصولی و خدماتی را به راحتی آب خوردن می تونید بفروشید چون شما اینجا هستید که دوره آموزش فروش حرفه ای را تهیه کنید.