۷ مرحله طلایی فروش

۷ مرحله طلایی فروش

تجربه متفاوت ترین جلسات مشاوره    شرکت در جلسات کوچینگ    خرید پکیج ویژه قدرت ذهن

۷ مرحله طلایی فروش به نام خدای بخشنده و مهربان

چگونه با رعایت
۷ مرحله طلایی فروش
تبدیل به فوق ستاره فروش شویم

با سلام ، من محمد جانبلاغی در این مقاله سعی دارم تا فروشندگان را با ۷ نکته و مرحله طلائی موفقیت در فروش آشنا کنم.
لازم به ذکر است که برای هر بند و قانون معرفی شده توضیح مختصری ، جهت آشنائی ، داده شده است و برای تکمیل اطلاعات می بایستی به کتب جامع تری مراجعه شود و درباره هدف فروش بیشتر و بهتر ممارست گردد.

۱ – استفاده از زبان بدن :
قبل از هر چیزی لازم است که آشنائی مکفی نسبت به تکنیک های زبان بدن داشته باشید تا در حین مذاکرات از آن بهره جوید.

ظاهر آراسته و مطابق با فرهنگ و سنت  منطقه و [vip-members]مکان ، کمی لبخند و خوش رویی ، استفاده ار حالات و تکنیک های حرکت دستان ،  طریقه ایستادن و…

۲- آنالیز مشتری :
کیفیت آنالیز یا برسی وضیعت مشتری نیاز به کمی تجربه در شناخت افراد در حیطه کار مرطبت بستگی دارد ، سعی کنید مراجعه کننده خود را از بدو ورد و همزمان با پذیرش مناسب ارزیابی کرده و مطابق با نتیجه به دست آمده وارد مراحل بعدی مذاکره شوید البته در اینجا داشتن اطلاعات روانشاختی ، و با در نظر گرفتن برخود اولیه و رفتارهای مراجعه کننده ، می تواند شما را یاری کند که از اتلاف انرژی، وقت و تخلیه اطلاعتی جلوگیری کنید .

 برای مثال مشتری که توان مالی خرید محصول شما را ندارد یا بودجه کمتری برای خرید در نظر گرفته است و شما مطابق با  بودجه مدنظر محصولی برای ارائه ندارید و یا صرفا با کنجکاوی وارد فروشگاه شما شده است سعی کنید انرژی خود را به حدر ندهید مراجعه کننده خریدار نخواهد بود.

البته هر مراجعه کننده برای شما در حکم یک بنر تبلیغاتی محرک و سخن گو است ، هر مراجعه کننده به شعاع n نفر اجتماع خود می تواند برای برند شما تبلغات مثبت یا منفی بهمراه داشته باشد.

پس با همه مراجعه کنندگان برخورد محترمانه داشته و اطلاعاتی در اختیارش بگذارید تا از برند شما حرفی برای گفتن داشته باشد و در عین حال برای زمان خود ارزش قائل شوید. (مقاله ۱۵ راه نفوذ در مشتری را در اینجا بخوانید)

۳- شناسائی نیاز مشتری :
در قدم اول مذاکره شما نیاز به داشتن اطلاعات اولیه یا دیتا دارید ، قبل از هر اقدامی هر آنچه که در دست دارید کنار بگذارید و مشتاقانه به حرف ها و خواسته های مشتری گوش دهید و با تکان دادن سر خود حرف های او را تائیید کنید و تا اتمام حرف های او سکوت اختیار کنید ، در جواب به مشتری سعی کنید از الفاظ منفی و نهی استفاده نکید و مطابق با خواسته های او محصول منطبق به او معرفی کنید.

در این راستا شما می توانید برای شناسائی نیاز ها با در نظر گرفتن اسکوپ کاری خود پرسشنامه آماده کنید.

۴- ارائه محصول و توضیحات و راهنمائی ها :
شما نیاز به یک متن سخرانی دارید ، سخنرانیی برای یک یا چند نفر ، برای بالا بردن اعتماد به نفس در پاسخ گوئی به سوالات و تهیه  متن سخنرانی نیاز به اطلاعات کافی از محصول و مشخصات فنی دارید ، برای نیل به این هدف پیشنهاد می کنم سری به کارگاه تولیدی و کلاس های واحد آموزشی کارشناسان فنی بزنید تا اطلاعات کافی جمع آوری کنید یا یا مرکز مشاوره ما در ارتباط باشید. در اینجا بیشتر بخوانید…

حالا نوبت به نوشتن متن سخرانی رسیده است بر روی کلیه کلمات فوکوس کنید و بهترین جمله ها را برای بیان منظورتان تهیه و تمرین کنید برای بازگوئی فنی از ابزار کمکی مانند تهیه جداول (مقایسه ای ، مصرفی ،  تکنولوژی و…)، کاتالوگ ، نمایش تصاویرو غیره استفاده کنید.

۵- مدیریت وقت و زمان :
وقت شناس باشید و این انتظار را نداشته باشید که در جلسه اول به نتیجه برسید ، معمولاً مدیران برای جلوگیری ار اتلاف وقت خود ،  کارمندان خود را مامور می کنند تا به جمع آوری اطلاعات بپردازند ، از طریق این کارمندان مقدمات جلسه تکمیلی را فراهم آورید  و با جمع اوری اطلاعات مشتری به دفتر او مراجعه کنید  قبل از مراجعه با تماسی تلفنی قرار را چک و یادآوری کنید در جلسه دوم صمیمی تر رفتار کنید و شاید لازم باشد که از علایق او در ابتدا صحبت کنید . و به او وقتی برای بررسی بدهید.

۶- کمک به مشتری در رسیدن به نتیجه گیری :
در حین جلسه به طوری که مشتری احساس نکند که افکار شما به او تحمیل می شود از طریق مقایسه ها و تهیه لیستی از مزایا و معایب کار با شما ، آماده کنید وجهت سهولت در تصمیم گیری در اختیارش بگذارید.

برای این که موضوع بیشتر ملکه ذهن شود پیشنهاد می کنم از ابزار بصری برای گفتن حرف ها ، نکته ها و تلقین ها استفاده کنید و طوری صحنه سازی کنید که گوئی خود او به این نتیجه گیری رسیده است.

۷- پیگیری :
با در نظر گرفتن وسعت کار و با شناخت ار مشتری زمانی را برای پیگیری نتیجه تعیین کنید و اگر لازم دانستید به مناسبتی که در پیش رو باشد برای او گلی یا کارت تبریکی ارسال کنید.

در انتها با آرزوی موفقیت برای تک تک شما تاکیید می کنم که بر روی هر یک از بند ها و قوانین اطلاعات کافی و تجربه کافی جمع آوری کنید تا در فروش های خود موفق باشید .

به امید موفقیت شما عزیزان

دوستدارتان محمد جانبلاغی

[/vip-members]


۷ مرحله طلایی فروش  آیا این مطالب جدید را هم مطالعه کرده اید؟ ۷ مرحله طلایی فروش

بهترین عبارات تبلیغاتی

می خواهید موفق شوید ؟

جدیدترین روش های ترغیب مشتری به خرید

۷ قانون فروش موفق

چطور فروش محصولاتم را بیشتر کنم؟


۷ مرحله طلایی فروشمنبع: سایت رسمی محمد جانبلاغی
۷ مرحله طلایی فروش در پناه حق باشید.
۷ مرحله طلایی فروش محمد جانبلاغی// انسان‌ می‌تواند افکار و تجارب و دانش خود را با سایر انسان‌ها سهیم شود. انسان علیرغم عمر کوتاهش، می‌تواند از گنجینه‌ی دانش و تجارب و دستاوردهای تمام تاریخ بشر استفاده کند. همین موضوع جایگاه بشر را ممتاز نموده. مردم و ملت‌هایی که اهمیت آموزش را دریافته و به خوبی از قدرت آموزش استفاده می‌کنند، اوج می‌گیرند. و بقیه..... از شما که آرزومند پیشرفت خود و خانواده‌تان هستید دعوت می‌کنم از آموزش‌های بی‌نظیری که برایتان تدارک دیده‌ام استفاده فرمایید. سایت را واکاوی فرمایید، به منوها و زیر منوها مراجعه فرموده، و بهترین آموزش‌ها را انتخاب و استفاده نمایید.

با آموزش‌های محمد جانبلاغی،... بیاموزید آنچه را در هیچ مدرسه و دانشگاهی به شما نمی‌آموزند.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.