باورهای محدود کننده چیست و شناسایی باورها

باورهای محدود کننده چیست و شناسایی باورها

باورهای محدود کننده چیست؟

باورهای محدود کننده مجموعه ای باورهایی هستند که از طریق افکار غالب تکرارشده و به باوری تبدیل شده درنهایت به ناکامی مبدل می شود.

منظور از باورهاهمان فکرهای تکراری هستند که در طول روز بارها و بار ها به ذهن ما خطور می کند و ما را به فکر فرو می برد . فکری که نهایت هدف آن ناکامی و شکست می باشد.

افکار محدود کننده از ذهن ما ساخته می شود در صورتی که هیچ محدودیتی در جهان آفرینش وجود ندارد برای همه افراد به همان اندازه که بخواهند همه چیز موجود می باشد.

افکار و باورهای محدود کننده سبب انتقال ارتعاشات ذهنی منفی می شوند وهمین امواج ارتعاشات منفی ذهن ما موجب ایجاد مانعی بسیار بزرگ در برابر رسیدن به اهداف و آرزوها می باشد. باعث میشود اصلا به خودمان زحمت حرکت دادن به سمت اهداف ندهیم و همه اش جهان را محدود ببینیم.

نمونه باورهای محدود کننده انسان ها :

برای پول در آوردن باید سخت کار کرد ” این فکر محدود کننده از نمونه های برجسته و غالب فکری مردم جامعه اکثر کشورهای جهان می باشد که در حال حاضر به عنوان یک باور خیلی بزرگ بخش عظیمی از مردم جهان به این فکر و باور خیلی معتقد هستند.

این فکر رایج امواج ارتعاشات منفی را از خود ساطع می کند و شما دوست عزیز را از رسیدن و حرکت به اهداف تان باز می دارد و باعث میشود از کلیه هدف های زندگی عقب بمانید.

چگونه میتوان باورهای محدود کننده را شناسایی کرد؟

روش بسیار ساده ای برای تشخیص باور های محدود کننده وجود دارد باید سری به وجود خودمان برنیم و با برداشتن یک قلم و کاغذ فکر کردن و گفتگو با خودمان باورهایی که فکر می کنیم محدود کننده هستند و فعل نتوانستن و ناکامی را دارا هستند یادداشت کنیم و با آنالیز کردن فکر مثبت مقابل آن را جایگزین کنیم.

مثالی ساده : ” من نمی توانم این کار را انجام دهم . چون . . . “

به یاد داشته باشید هر وقت در جملات و کلمات خودتان از عبارات ” اما ” و ” چون ” یا ” زیرا ” استفاده کردید علائم خطری است برای شما این جای کار است که شما باید بدانید باورهای محدود کننده را به کار گرفتید.

شما باداشتن افکار محدود کننده فقط جلوی قانون جذب به زندگی تان را می گیرید.

نمونه های مثالی برای واضح شدن این موضوع برای شما دوست عزیزم :

  1. من دلم میخواهد کتاب بنویسم ، اما نمی توانم ، چون مدرک دانشگاهی ندارم.
  2. من می خواهم به چیزهای منفی فکر نکنم ، اما نمی توانم ، زیرا درگیرهای فکری و مشکلات جامعه زیاد هستند.
  3. من دوست داشتم اندامی متناسب و لاغر داشته باشم ، اما نمی توانم ، چون اعضای خانواده من اضافه وزن دارند.
  4. ای کاش من می توانستم همسر ایده آل ام را پیدا کنم ، اما نمی توانم ، چون من خیلی چاق و خجالتی و بد قیافه هستم.
  5. من دلم می خواهد از فرد ثروتمندی شوم ، اما نمی توانم ، چون پول در دست عده ای خاص از افراد می باشد.

دوست عزیز من پس خیلی مواظب اقکار و گفتارت باش زیر از هم اکنون ای کلمات در ذهن تو نقش می بندند و افکار محدود کننده یکی پس از دیگری در زندگی ات نمایان می شوند.

افکار محدود کننده به مرور زمان و هر روز شما را از همه نظر محدود می کنند و شما عادت می کنید که کارهای بزرگ انجام ندهید و از حاشیه امن زندگی تان خارج نشوید و سپس به فردی با کلی مشکل تبدیل شوید.

شما در این باره چه دیدگاهی دارید …؟

دوستدارتان محمد جانبلاغی

4.9/5 - (27 امتیاز)

بهترین دوره آموزش قانون جذب برای رسیدن به تمام خواسته ها

شما می توانید به تمام خواسته هایتان برسید اگر آموزش های این دوره را بلد باشید.

دیگر چیزی برای شما یک روئیا یا یک آرزو باقی نخواهد ماند چون شما در اینجا آموزشی را یاد می گیرید که می توانید به هرآنچه که می خواهید برسید.