آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای با نمونه مثال ها

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای با نمونه مثال ها

احتمالاً بارها به این سؤالات فکر کرده اید یا از این به بعد بیشتر به آنها فکر خواهید کرد:

اینکه تبلیغ نویسی چیست؟ روش‌های تبلیغ نویسی درست کدوم‌ها هستن؟ تبلیغ نویس حرفه‌ای چه کسی می‌تونه باشه؟ اصول تبلیغ نویسی و تکنیک‌های تبلیغات حرفه‌ای کدوم‌ها هستن و چطور می‌شه با علم تبلیغ نویسی آشنا شد؟

تبلیغ نویسی دقیقا چیست؟آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای با نمونه مثال ها

کپی رایتینگ (نوشتن محتوای تبلیغاتی) هنر و علم نوشتن کلمات مورد استفاده در صفحات وب،

تبلیغات و در واقع خوراک تبلیغاتی است که باعث می شود بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید و مشتریان احتمالی را مجاب کنید که از شما خرید کنند.

در واقع این کار مثل استخدام یک فروشنده برای جذب تمام مشتریان تان است. تیم فروش با تک تک مشتریان تماس می گیرد ولی تبلیغ نویسی و معرفی محصولات/خدمات تان از طریق بیلبوردها، تبلیغات مجله، نامه های فروش، پست های وبلاگ و … به همه آن اهداف می رسد.

طراحی سایت، بازاریابی محتوا، آموزش سئو و.. همه بخش هایی از برنامه کامل بازاریابی دیجیتال هستند، اما تبلیغ نویسی (نوشتن محتوای تبلیغاتی) چسبی است که همه آن ها را با هم مرتبط می کند.

تبلیغات نویسی به طراحی شما معنا می دهد و پایه و اساس بازاریابی محتوا، سئو و رشد کسب و کار شما را فراهم می کند.

هرچه متن تبلیغاتی بهتر نوشته شود، خوانندگان بیشتری تبدیل به مشتریان شما خواهند شد ما قصد داریم در این مقاله راهنمای کاملی برای تبلیغ نویسی در هر دو فضای آنلاین و آفلاین به شما ارائه دهیم.

اگر بتوانید داستانی جذاب برای مشتریان خود بگویید و در عین حال آنها را متقاعد کنید که محصولات یا خدمات خود را بخرند، مطمئن باشید که هیچ محدودیتی برای رشد کسب و کار شما وجود نخواهد داشت.

با این حال، اگر درگیر ارسال ایمیل‌های عمومی، تبلیغات و نامه‌های فروش هستید، توجه داشته باشید که دوران کارآفرینی خود را صرف فروش تعداد محدودی از محصولات خود کرده‌اید.

چرا درک محصول بسیار مهم است؟

اولین گام در هر پروژه کپی رایتینگ و تبلیغات نویسی این است که محصولی را که می خواهید بفروشید بطور کامل بشناسید.

دیوید اگیلوی، تبلیغ نویس افسانه ای، سه هفته بطور کامل به مطالعه و بررسی دقیق محصول پرداخت تا مفهوم برنده برای آگهی رولز رویس را بیابد:

(بلندترین صدایی که در سرعت ۶۰ مایل بر ساعت، در رولز رویس جدیدتان می‌شنوید، صدای تیک تیک ساعت است)

او زمان زیادی را صرف کرد تا جزئیاتی از محصول را ارائه کند که به اندازه کافی برای مشتری جذاب و متقاعد کننده باشد.

اگر آقای اگیلوی مدت ها وقت صرف کرد تا چنین ویژگی فروش مهمی را کشف کند، مطمئنا ارزش آن را دارد که شما هم زمانی را صرف کنید تا بفهمید کدام ویژگی های محصول تان برای مشتریان جذاب خواهد بود و آنها را ترغیب به خرید خواهد کرد.

این هدف واقعی این مقاله است ، پیدا کردن آنچه که محصول شما را منحصر به فرد می کند و مزایا و ویژگی هایی که مشتریان را جذب خواهد کرد.

ویژگیهای محصول را می شناسید،درک می کنید که چگونه کار می کند،وبا مزایایی که برای مشتریان ارائه می کندآشنا هستید؟

این یک نقطه شروع عالی برای کپی رایتینگ است، شما نیازی به انجام تحقیقات کامل ندارید و می توانید با نوشتن آنچه که از قبل می دانید شروع کنید. لازم نیست برای تحقیق در مورد محصول و یادداشت برداری وقت صرف کنید.

بانوشتن شرح محصول کامل همراه با لیستی از ویژگی ها و مزایا، اطلاعات مهمی را ذخیره خواهید کرد که در مقاله های بعد می توانید به آن ها مراجعه کنید. بهتر است همه چیز را در یک فولدر ذخیره کنید تا هرزمان که در دسترستان باشد.

محصول‌تان را توصیف کنید

با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع کنید:

(در صورتی که به جای محصول، خدمات می فروشید ممکن است نیاز داشته باشید که سوالات را کمی تغییر دهید.)

سوال 1: چگونه محصول راتوصیف می کنید؟

برای پاسخ به این سوال، یک توضیح ساده دو سه جمله ای از محصول کافی است. نیاز نیست این توضیح خیلی طولانی باشد و یا جزئیات زیادی را شرح دهد. هیچ نگرانی در مورد ارائه یک توضیح کوتاه فانتزی نداشته باشید. یک شرح ساده که محصول را برای مشتری توصیف کند کافی است.

سوال 2: چه چیزی این محصول را متمایز می کند؟

هدف از این سوال دستیابی به ویژگی هایی است که محصول شما را خاص و منحصر بفرد می کند. این محصول چه ویزگی هایی دارد که محصولات مشابه آن را ندارند؟ آیا در ایران ساخته شده است؟ آیا نصب آن آسانتر است؟ آیا تجزیه و تحلیلی ارائه می دهد که سایت های دیگر آن را ارائه نمی کنند؟

آیا ویژگی دارید که برای سایرین قابل رقابت نباشد؟ هر ویژگی که محصول را خاص و منحصر بفرد می کند بنویسید.

سوال3: بزرگترین مزیت محصول چیست؟

نه تنها می خواهید بدانید چرا یک محصول منحصر بفرد است بلکه دانستن مزایایی که به مشتریان ارائه می دهد هم اهمیت ویژه ای دارد.بسیاری از شرکت ها در مرحله توصیف محصول متوقف می شوند و مزایای استفاده از محصول را نادیده می گیرند.

پس محصول شما چه مزیتی مهمی دارد؟

سوال4: محصول شما چه مشکلی را حل می کند؟

مردم به طور کلی به دو دلیل خرید می کنند: افزایش لذت و کاهش درد.

در سوال قبلی ما مزایایی که باعث افزایش لذت مشتری از خرید می شود را بررسی کردیم و در این سوال دنبال ویژگی هایی هستیم که باعث حل مشکلی می شود و دردی را کاهش می دهد.

محصول یا خدمات شما چه مشکلی را برطرف می کند و چه دردی را کاهش می دهد؟

سوال 5: کدام ویژگی ها در نظر گرفته شوند و هر یک چه مزیت هایی دارند؟

اولین کاری که برای پاسخ دادن به این سوال بایستی انجام دهید این است که همه ویژگی های محصول را یادداشت کنید.

برای کپی رایتینگ (نوشتن محتوای تبلیغاتی) نیازی به استفاده از همه این ویژگی ها نخواهید داشت اما بهتر است همه رو یکجا یادداشت کنید تا در موقع نیاز دم دستتان باشند.

برخی از محصولات ویژگی های فراوانی دارند و برخی ویژگی های کمتری دارند. در هر دو حالت لیستی از ویژگی های محصولتان به همراه توضیح کوتاهی در هر مورد را تهیه کنید.

به عنوان مثال مشتریان به مطلب اینترنت سرعت بالا که کمک می کند فیلم ها را با سرعت بهتر و بدون وقفه تماشا کنند بیشتر توجه می کنند تا اینکه عنوان شود اینترنت سرعت 15 مگابایت بر ثانیه فراهم می کند. در این مورد 15 mbps یک ویژگی است و (نمایش فیلم بدون وقفه) مزیت این ویژگی است.

ویژگی های محصول را بنویسید و مزایای هر ویژگی را ثبت کنید

مشتریان خود را درک کنید

بعد ازدرک زیر و بم محصول، مهمترین گام در پروژه نوشتن محتوای تبلیغاتی، دانستن این موضوع است که محصول تان را به چه کسی میخواهید بفروشید.

به همین دلیل روشی که محصولتان را به فروش می رسانید به این موضوع که خریدار محصولتان چه کسی است، چه چیز را می خواهد بخرد و چه چیزی او را متقاعد می کند بسیار مرتبط است.

همه چیز به مشتری مربوط می شود نه به شرکت شما.

متن تبلیغی که برای مادران خانه دار می نویسید بسیار متفاوت است با متنی که برای مدیران ارشد اجرایی می نویسید.

این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که هر گروه از مشتریان امیدها، ترس ها، رویاها و انتظارات متفاوتی دارند.

به عنوان مثال اولویت های یک مادر خانه دار با یک مدیر اجرایی بسیار تفاوت دارد.صرفه جویی در هزینه ها برای مادران خانه دار بسیار مهم است اما شاید برای یک مدیر اجرایی صرفه جویی در زمان ارزشمندتر باشد.

این تفاوت ها بر نحوه نوشتن و نحوه فروش محصول تاثیر می گذارد و همچنین نشان دهنده این است که واقعا باید بدانید چه چیزی برای مشتری جذاب است.

درک مخاطبین، شناخت ترس ها خواسته ها و نیازهای آنها، اولین گام برای تبلیغ نویسی در سطح عالی است.

آیا این موارد برایتان آشنا هستند؟

با امید فراوان تبلیغی را در مجله‌، تلگرام، سایت، ایمیل و … منتشر می‌کنید و پس از آن دچار یاس و ناامیدی می‌شوید چون بازخورد قابل‌توجهی نداشته است.

آموزش فوق حرفه‌ای تبلیغ‌ نویسی آنلاین و آفلاین

تصور کنید چقدر خوب می‌شد با هر تبلیغی که منتشر می‌کنید غرق سفارش شوید!

شاید فاصله شما با ثروت فقط یک تبلیغ عالی باشد!

جمله بالا یکی از معروف‌ترین جملات آقای دیوید اگیلوی، پدر علم تبلیغات است. او معتقد بود بسیاری از کارآفرینان با داشتن محصولاتی عالی هیچ ‌گاه موفق و ثروتمند نمی‌شوند چون تبلیغ نویسی بلد نیستند.

نکته ظریف آن است که شاید محصولات و خدمات شما هم عالی باشد؛ ولی مخاطب قبل از آنکه محصول شما را بخرد به این نکته پی نمی‌برد و تنها چیزی که مخاطب قبل از خرید می‌بیند تبلیغ شما است.

تبلیغ نویسی تلفیقی از علم روانشناسی و هنر است. شما باید قادر باشید معرفی بسیار مناسبی از محصول خود ارائه دهید تا عده‌ای حاضر شوند خرید را انجام بدهند.

محمد جانبلاغی در دوره تخصصی آموزش فروش و دیجیتال مارکتینگ به شما آموزش می‌دهد چگونه تبلیغاتی بسازید تا بلافاصله باعث افزایش فروش شود.

مطالب این دوره برای نوشتن تبلیغات کاغذی و چاپی، تبلیغات آنلاین، تبلیغ‌ نویسی صفحه محصول و تبلیغات ویدیویی مفید است.

دوستدارتان محمد جانبلاغی

لطفا به این فیلم به دقت گوش کنید

4.7/5 - (37 امتیاز)

بهترین دوره آموزش فروش 

آیا دوست دارید فروش شما آنقدر بالا باشد که فقط نگران بسته بندی و ارسال محصولات خود باشید؟

شما هر محصولی و خدماتی را به راحتی آب خوردن می تونید بفروشید چون شما اینجا هستید که دوره آموزش فروش حرفه ای را تهیه کنید.