فروشندگان حرفه ای چطور برخورد می کنند؟

بسیاری اوقات در گفت‌وگو با مشتری‌ها، پرسش‌ها و صحبت‌هایی پیش کشیده می‌شود که فروشندگان معمولی، پاسخ‌هایی کلیشه‌ای و اغلب نچسب به آنها می‌دهند. اما فروشندگان حرفه ای چگونه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند؟

۱

فروشندگان معمولی می‌گویند: «نمی دانم».
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.»

۲
فروشندگان معمولی می‌گویند: «جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی شود.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور می‌توانیم رضایت شما را جلب کنیم.»

۳
فروشندگان معمولی می‌گویند: «خونسرد باشید.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «من از شما عذرخواهی می‌کنم.»

۴
فروشندگان معمولی می‌گویند: «این که تمام شده؛ چرا این یکی را نمی‌برید؟»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «شاید از این جنس هنوز در انبار داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم.»

۵
فروشندگان معمولی می‌گویند: «ساعت کار ما تمام شده.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «تعطیلی فروشگاه ساعت … و شروع به کار آن ساعت …. است. آیا کاری هست که بتوانم خیلی سریع برای شما انجام بدهم؟»

۶
فروشندگان معمولی می‌گویند: «خرید شما همین است؟»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «آیا این محصول را هم دیده‌اید که همراه با کالایی که شما خریده‌اید استفاده می‌شود؟» یا: «آیا تا به حال از فلان کالای ما استفاده کرده‌اید؟»

۷
فروشندگان معمولی می‌گویند: «چیزی که می‌خواهید آن طرف است.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «لطفا با من بیایید؛ به شما نشان می‌دهم که کجاست.»

۸
فروشندگان معمولی می‌گویند: «من نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «کاری که می‌توانم انجام بدهم این است که…»

۹
فروشندگان معمولی می‌گویند: «این بخش به من مربوط نمی‌شود.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «من با کمال میل شما را پیش کسی می برم که بیشتر از من در مورد این بخش اطلاعات دارد.»

۱۰
فروشندگان معمولی می‌گویند: «ما الان این کالا را تمام کرده‌ایم.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «الان از این کالا در فروشگاه نداریم، اما … روز دیگر خواهیم داشت. ممکن است لطفا نام و شماره تلفن خود را به من بدهید تا با شما تماس بگیریم و اطلاع دهیم؟»

۱۱
فروشندگان معمولی می‌گویند: «این برخلاف سیاست فروشگاه ماست.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «سیاست مغازه ما این است؛ اما قصد داریم آن را تصحیح کنیم. من می‌توانم در حال حاضر این کار را برای شما انجام دهم که…»

۱۲
فروشندگان معمولی می‌گویند: «من اینجا تازه‌کار هستم.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «لطفا مرا تحمل کنید، برای کمکی که نیاز دارید در خدمت شما هستم.»

۱۳
(هنگام مکالمۀ تلفنی) فروشندگان معمولی می‌گویند: «گوشی…»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «ممکن است خواهش کنم چند لحظه پشت خط منتظر باشید.»

۱۴
فروشندگان معمولی می‌گویند: «الان سرم شلوغ است.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «خوشحال می‌شوم بتوانم به شما کمک کنم.» یا: «هم‌اکنون چه کمکی می‌توانم به شما بکنم؟»

۱۵
فروشندگان معمولی می‌گویند: «شما اشتباه می‌کنید.»
فروشندگان حرفه ای می‌گویند: «فکر می‌کنم سوء تفاهمی پیش آمده است. اجازه بدهید در موردش صحبت کنیم و حلش کنیم.»

شما در این باره چه  دیدگاهی دارید…؟

شاد و سربلند باشید

دوستدارتان محمد جانبلاغی

5/5 - (9 امتیاز)

بهترین دوره آموزش فروش 

آیا دوست دارید فروش شما آنقدر بالا باشد که فقط نگران بسته بندی و ارسال محصولات خود باشید؟

شما هر محصولی و خدماتی را به راحتی آب خوردن می تونید بفروشید چون شما اینجا هستید که دوره آموزش فروش حرفه ای را تهیه کنید.