نقش ظاهر در فروش

انسان ها به شدت تحت تاثیر وضع ظاهر قرار می گیرند. داشتن آرمش و اطمینان خاطر نقش بسیار مهمی ایفا می کند.به همین دلیل است که موفق ترین فروشندگان آنهایی هستند که آرامش فراوان دارند و سخت نمی گیرند.

فروشندگان موفق اغلب خوش لباسند، آراسته اند و در هر زمینه نگاه حرفه ای دارند.

فروشندگان سطح بالا تاثیری فراوان و آرامبخش بر مشتریان می گذارند. آنها به خود ومحصولات و خدماتشان اعتماد و اطمینان دارند. به همین دلیل از گوش دادن به حرف آنها احساس اطمینان خاطر می کنیم.از حرفی که میزنند مجاب می شویم و به کالا یا خدمتی که ارائه می دهند ایمان می آوریم.

محیط بیرون

همه انسانها به شدت تحت تاثیر محیط فیزیکی خود هستند. محیط شما روی اندیشه ، احساس و رفتار شما تاثیر می گذارد. تغییرات کوچک محیطی می تواند روی واکنش شما نسبت به آنچه در پیرامونتان می گذرد تاثیر فراوان بگذارد.

اطرافیان شما

در محیط شما احتمالا مهم ترین اشخاص کسانی هستند که شما با آنها معامله می کنید. شما به شدت تحت تاثیر کسانی قرار می گیرید که با شما در رابطه اند.

بخش اعظم واکنش شما نسبت به دیگران حالت نیمه هوشیار دارداغلب اشخاص این را تجربه کرده اند که در برخورد اول خود با اشخاص از آنها برداشتهای مثبت یا منفی کرده اند . علتش این است که شما با توجه به برخوردهایی که قبلا با اشخاص مختلف داشته اید درباره این اشخاص قضاوت می کنید. به محض اینکه با شخص جدیدی ملاقات می کنید با توجه به تجربیات قبلی درباره آنها قضاوت می نمایید.

محیط درون شما

وضع ظاهر صدا و طرز تلقین های شما روی اشخاص اثر می گذارند. اگر سر و وضع آراسته داشته باشید ، صدایتان شفاف و واضح باشد و اطمینان و اعتماد را از خود به نمایش بگذارید، اگر از آرامش برخوردار باشید، اگر خوشبین باشید، روی مشتری تاثیر مطلوب برجای می گذارید.

فروش خود را تمرین کنید

می توانید با تمرین کردن چگونگی فروش و طرز ارائه را با صدای بلند و در برابر آینه بر توانمندیهای خود بیافزایید. بازیگران حرفه ای ساعت ها وقت خود را صرف راه رفتن حرف زدن و ژست گرفتن در برابر آینه می کنند. با این حساب وقتی در حضور یک مشتری هستید، تنها از بلندی صدای خود می کاهید اما با همان انرژی و اعتماد به نفس حرف می زنید.این رفتا رشما تاثیر فراوانی بر ذهن خریدار بالقوه می گذارد.

مثبت و شاداب باشید.

می توانید نگرش و طرز تلقی خود را کنترل کنید و مراقب و مطمئن باشید که از خود اعتماد به نفس را به نمایش می گذارید. می توانید خود را به عنوان یک حرفه ای طراز بالا در فروش در نظر بگیرید. قبل از اینکه به دیدن خریدار بالقوه بروید می توانید با خود به طرزی مثبت حرف بزنید« من بهترین هستم » می توانید قائم و راست بایستید. می توانید در چشمان خریدار نگاه کنید و با او محکم دست بدهید.می توانید در همه زمینه ها در نقش یک فروشنده عالی و بی کم و کاست ظاهر شوید.

شاد و سربلند باشید

دوستدارتان محمد جانبلاغی

5/5 - (3 امتیاز)

بهترین دوره آموزش فروش 

آیا دوست دارید فروش شما آنقدر بالا باشد که فقط نگران بسته بندی و ارسال محصولات خود باشید؟

شما هر محصولی و خدماتی را به راحتی آب خوردن می تونید بفروشید چون شما اینجا هستید که دوره آموزش فروش حرفه ای را تهیه کنید.